פסטיבל "מקומות שמורים" המתרחש זו השנה השלישית ברציפות, יתקיים לראשונה בגרסת אונליין מיוחדת ויציע לצפות ללא עלות בשתי הצגות רגישות ומונגשות, שעת סיפור מקורית שנוצרה במיוחד עבור הפסטיבל, הצגה חושית בבכורה עולמית, ולהשתתף במופעי זום מונגשים.
"למרות כל המגבלות החלטנו, שלא משנה מה, הפסטיבל שלנו יתקיים. ובדיוק כפי שאנו מתורגלות בהתאמה ובהנגשה של הצגות - ניקח את כל הניסיון הזה וננגיש את המציאות, מפתיעה ומאתגרת ככל שתהיה", אומרת שרון גבריאלוב, המנהלת אמנותית של הפסטיבל. "העברנו את הפסטיבל לאונליין ויצקנו לתוכו את מיטב התכנים שיעברו בפורמט הכי מקצועי, מונגש וברור שניתן".

3 צפייה בגלריה
אור אלתרמן ושרון גבריאלוב
אור אלתרמן ושרון גבריאלוב
אור אלתרמן ושרון גבריאלוב
(צילום: אורית פניני)

"בימים אלה בהם לכולם קשה, לקהל שלנו קשה במיוחד להישאר בבית, ואפשרויות רבות שפתוחות בפני ילדים אחרים, סגורות בפניהם. ולכן, על מנת לתת מענה לקהל שלנו, לילדים ולמשפחות המתמודדות, ומתוך שאיפה להרחיב עוד יותר את הקהל והאפשרויות שאנחנו יכולות להציע לו, הבנו שאנחנו חייבות לעבור למדיום היחיד שלא תלוי במיקום ולא מוגבל על ידי הקורונה - אונליין", מסבירה אור אלתרמן, מנהלת הפסטיבל.
"מקומות שמורים" נוצר ב-2018 על ידי אור אלתרמן (יזמית חברתית ואמא לילד אוטיסט) ושרון גבריאלוב (יוצרת תיאטרון), שלמדו את התחום בתוכנית ייחודית של הלינקולן סנטר בניו יורק.
הפסטיבל נתמך השנה על ידי מפעל הפיס וההסתדרות הציונית העולמית, והמיזם כולו פועל בחסות העמותה לילדים בסיכון - מרכז לטיפול וחקר באוטיזם, המעניקה למיזם ליווי אסטרטגי ומקצועי על ידי קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק, פסיכולוגיות ועוד, במטרה לדייק את ההנגשה שתהייה מותאמת לכל טווח השונויות הקוגניטיביות, כך שכל ילד יוכל ליהנות ולהרוויח בצורה אופטימלית ממה שיש לעולם האמנות והתרבות להציע.

3 צפייה בגלריה
למה בכה הדג
למה בכה הדג
למה בכה הדג
(צילום: אלדד מאסטרו )

באתר ייעודי שהוקם לצורך הפסטיבל יוכלו המשפחות להוריד חומרי הכנה להורים כיצד לאפשר לילדים צפייה מיטבית, חומרי הכנה לילדים על התכנים והפעילויות, כרטיסיות עם רגשות, סרגלים ויזואלים וסיפורים חברתיים מצולמים. ההצגות המצולמות יהיו מונגשות גם בתכנים שלהן וגם באופן בו יוצגו.
ההצגה "זוהר", שתשודר בבכורה עולמית, של יוצרת התיאטרון והמנהלת האמנותית של הפסטיבל שרון גבריאלוב, היא הצגה חושית ומונגשת, המיועדת במקור לקהל של שמונה ילדים בלבד ומייצרת עבורם עולם חושי הממחיש את הסיפור ובמובנים מסוימים נותן להם ״להרגיש״ אותו.


ההצגה "האיש והתיבה" של אורנן ברייר היא הצגה ללא מילים של תיאטרון חפצים בשילוב אנימציה חיה. בהצגה "למה בכה הדג" של הילה פלשקס ואורית ממרוד בהפקת תיאטרון הקרון יוכלו הילדים להציץ לסיפורים של עודד בורלא דרך ספרי פופ-אפ צבעוניים. "7 עכברים עיוורים" של ליאת שבתאי היא הרפתקת תאטרון חפצים ושעת סיפור.
פסטיבל "מקומות שמורים". 16-20.8.20. לצפייה לחצו כאן.