מה נתנייתי בעיניך?
"קפה סינו בשער הגיא, הסנדוויץ' הטוניסאי של סוסו, השניצל של כושי, וכמובן המבטא הטריפוליטאי וה־ר' הייחודי שאי אפשר לפספס. יש לי אלבום שנקרא 'טבק' שמוקדש כולו לעיר נתניה".
איך תחגוג את יום העצמאות?
"בכל שנה ערב יום העצמאות שלי הוא ערב של הופעות, אבל השנה, בגלל הקורונה, סיבוב ההופעות יתחיל במרפסת וייגמר בסלון. אני מאמין שאחגוג עם המשפחה הגרעינית ונעשה מנגל בבית".
1 צפייה בגלריה
יוני רועה בביתו
יוני רועה בביתו
יוני רועה בביתו
(צילום: אסף פרידמן)
המקום שאתה הכי אוהב בעיר?
"רחוב בורוכוב בו נולדתי וגדלתי. שם הבית של ההורים שלי. הוא מעורר בי געגועים ונוסטלגיה".
איזה שיר מתנגן לך בראש לאחרונה?
"'לבחור נכון' של אמיר דדון".
איך אתה מתמודד עם הקורונה?
"אני עושה הרבה ספורט ולשמחתי אני גם ממשיך לעשות מוזיקה וליצור. בשבוע שעבר פנו אליי מטעם ראש העירייה בבקשה שאכתוב ואלחין שיר מיוחד ליום העצמאות, אותו יבצעו אך ורק זמרים מנתניה. כתבתי את השיר והקלטתי אותו יחד עם אמנים נוספים מהעיר. הוא צפוי לצאת ביום ראשון הקרוב לכבוד החג".
מה התכונה הכי ישראלית בך?
"ישראלים מאופיינים בחוסר סבלנות וגם בי יש את זה. חוסר סבלנות על הכביש, בתור בקופת חולים, בתור בבנק. זה משהו שהייתי רוצה לשנות. תכונה נוספת שהיא סמן לישראליות ושיש אותה גם בי היא ההתחכמות. ישראלים אוהבים לנסות לקצר את הדרך, לא לקבל את המובן מאליו ולהתחכם, לטוב ולרע".
עצה לעירייה?
"בתחום התרבות הייתי מציע לתת יותר תקציב לאמנים צעירים ומוכשרים שנמצאים בשכונות ושבאים מבתים שלהורים אין כסף לשלם לחוג ראוי או למורה טוב למוזיקה. אני בטוח, ללא צל של ספק, מהניסיון שלי כמנהל בית הספר סיטאר, שאם העירייה תשקיע בזה, אנחנו נגלה כאן כוכבים גדולים מאוד".
עם מי היית רוצה לשבת לבירה?
"אריק איינשטיין. אהבתי אותו כאמן וכאישיות. הוא איש שמסמל בעיניי ישראליות, צניעות, פשטות, רב גוניות ואחדות".