עיריית נתניה מציינת את יום האישה הבינלאומי עם שלל אירועים בסימן נשי. שילוב זרועות של אגפי העירייה, עמותת היכל התרבות, אגף רבעים ושכונות-מינהל תפעול, קידום מעמד האישה, מועצת נשים, ויצו נתניה ומוזיאון נתניה, הובילו למגוון אירועים ברחבי העיר עבור הכח הנשי.
אירועי שבוע האישה יחלו ב-4 במרץ. תחילת שבוע הנשים יחל עם הצגה של התיאטרון העירוני "מועדון האלמנות העליזות" – דרמה קומית על בנות גיל הזהב, חברות בלב ובנפש המדברות על געגועים, חלומות וזיכרונות עבר, בהמשך יתקיים מופע סטנד-אפ של הקומיקאית רויטל ויטלזון יעקבס.
2 צפייה בגלריה
(רויטל ויטלזון | צילום: תומי הרפז)
בנוסף, גם השנה יתקיימו מפגשי "בתים מארחים נשים" – מפגשים מצומצמים עם נשות מפתח מובילות ומעניינות – מפגש נשי ושנון על הנשים המפתיעות של מגילת אסתר עם הסופרת והפובליציסטית שרה בלאו, מפגש עם הסופרת שרית ישי-לוי על הרומן המסעיר שכתבה, מפגש עם מאיה יעקבס – מנכ"לית עמותת "צלול" על נשים המובילות בקיימות והמאבק במשבר האקלים ומשבר האקולוגי, מפגש עם אסתר קניאל ורחלי וולשטיין בדואט מרגש של שירה וזמר בו נפגוש גיבורות מתקופת התנ"ך ועד ימינו, מפגש עם ענת ולהב חדד במהלכו ייפתחו צוהר לעולמם של הטרנסג'נדרים.
2 צפייה בגלריה
שרית לוי ישי
שרית לוי ישי
שרית לוי ישי
(צילום: מאיה בירגר)
ביום חמישי, 5 במרץ תתקיים בהיכל התרבות העירוני הקרנת הסרט הצרפתי-טורקי שכבש את פסטיבל קאן והרצאה "נשים מסביב לעולם הולכות נגד הזרם", בהמשך הרצאתה של יהודית הרמן-אחת מנשותיו של גואל רצון המגוללת את סיפור חייה בהרצאה מרתקת ולאחר מכן הצגה "השיבה" בהשתתפות נטע גרטי, שמואל וילוז'ני ואודיה קורן.
מופע סטנד-אפ סוחף "מחשבות מסלול מחדש" יתקיים בויצ"ו נתניה עם אילאיל ישראלי, רותם זיו ושני שגב מנשרי.
ביום שישי, 6 במרץ יתקיים סיור אופנה וסטיילינג מזווית היסטורית ברחוב הרצל ובאכסדרת היכל התרבות המופע "רק שתינו" – מה קורה כשתרצה אתר, יצחק נבון ונעמי שמר פוגשות את הצמד הבלתי נשכח מרגלית טובי וגילה חסיד. בהמשך היום תתקיים פתיחת התערוכה "גוונים של זהב".
במוצ"ש, 7 במרץ, תתקיים קבלת פנים מלכותית במתנ"ס רמת ידין-דורה עם להקת המתופפות רידמאניה במופע קצב מטריף ורותם אבוהב במופע סטנד-אפ אישי, נשי חושפני ומצחיק, בהמשך בשעה 20:00 שנית גב בערב שירה פואטית במוזיאון העירוני אודות סיפר חייה מעורר ההשראה כאמא לילד אוטיסט שמצאה בכתיבה את הכח להתגבר על הכאב.
סיור וסיפור מודרך על תולדות ויצ"ו יתקיים ביום ראשון, 8 במרץ, בהדרכת מנהלת המוזיאון העירוני, חווה אפל, ובפלנתניה- מרכז המדע, התרבות והחלל יתקיים דיון עם כתבת הכנסת דפנה ליאל על נשים בפוליטיקה ובתקשורת בעידן החדש. במרכז כלי ההקשה "טרמולו" ייפגשו היוצרות עדי ברר וליאור טל למפגש מוזיקלי. ערב סטייל ויריד בגדי מעצבות ויד שנייה בהנחיית מושיק גלאמין יתקיים במרכז פנאי וקהילה ע"ש אריק אינשטיין העיר ימים ( 15.3 בשעה 19.30), במרכז אלון קרית השרון (17.3 בשעה 19.30, בבית הבארה 19.3 בשעה 19.30).
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים:09-830881.