אגף השירות והחדשנות לתושב בעיריית נתניה יצא בימים האחרונים ביוזמה חדשה בשם "נתניה LIVE". מדובר בשידורי לייב של תכנים שונים שמשודרים בדף הפייסבוק העירוני. ליוזמה שותפים גם עמותת היכל התרבות, דוברות העירייה, אגף הנוער והצעירים ואגפים נוספים.
3 צפייה בגלריה
נתניה לייב
נתניה לייב
נתניה לייב
(צילום מסך: דוברות העירייה)
בכל יום מתפרסם לו"ז השידורים של היום הבא, כאשר ישנן משבצות קבועות של תחומים: ב-10:00 בבוקר יש משבצת כושר, דוגמת יוגה, זומבה וחיטוב; ב-12:00 יש סדנה כלשהי שמתאימה גם לילדים, כמו סדנת בישול, אפייה, DIY וכדומה; ב-15:00 יש פאנל מקצועי למבוגרים עם מומחים בנושאים שונים - פסיכולוגים, יועצים פיננסיים, עורכי דין ועוד; וב-17:30 יש משבצת תרבות עם הופעות מוזיקה, סטנד אפ ותאטרון שמשודרות בלייב מהיכל התרבות, ללא קהל כמובן.
"באופן פתאומי השתנו לכולנו החיים והמציאות חייבה אותנו להישאר בבית", אומרת שירי חגואל-סיידון, סגנית ראש העיר והממונה על אגף השירות והחדשנות לתושב. "השהייה הממושכת בבית, יחד עם חוסר הוודאות מהתפשטות המחלה ומהמצב הכלכלי, מקשים ומכבידים מאוד. לכן, עלה לנו רעיון להגיע לאנשים הביתה ולא לוותר על הקשר. החלטנו שאם אי אפשר להיפגש באופן פיזי, אנחנו נשתמש באמצעים הדיגיטליים כדי להיפגש. התחלנו לפנות לכל מיני אנשים שיכולים להעביר סדנאות או להשתתף בפאנלים וההיענות היתה מדהימה. כולם נרתמו בהתנדבות מלאה. אחרי שהעלינו את השידור הראשון, פנו אלינו עוד ועוד אנשים שרצו להשתתף בשידורי הלייב ולהעביר תכנים".
3 צפייה בגלריה
נתניה לייב
נתניה לייב
נתניה לייב
(צילום מסך: דוברות העירייה)
בשידורים מוזמנים הצופים לכתוב התייחסויות ולשאול שאלות, שעל כולן משתדלים המנחים להשיב. "גם מי שצופה בשידורים מאוחר יותר, ולא בלייב, יכול לכתוב לנו ואנחנו דואגים לענות", מוסיפה חגואל-סיידון.
בני אפרים, מנכ"ל עמותת היכל התרבות, מסר כי הוא רואה חשיבות גבוהה בשידורי הלייב שמאפשרים לצרוך תרבות, גם בימים קשים כמו אלה. "התרבות היא זיכרונה של אומה, המשכיותה ההיסטורית והצורה בה היא חושבת וחיה - גם בעת חירום", אומר אפרים. "את המנגינה של נתניה אי אפשר להפסיק".
לדברי חגואל-סיידון, שידורי הלייב הגיעו כבר לעשרות אלפי צופים. "המטרה שלנו היא שתהיה תעסוקהלתושבי העיר ולכן אנחנו דואגים לתוכן מגוון ועשיר - גם עבור ההורים וגם עבור הילדים", היא אומרת. "נתניה היתה הראשונה בשידורי הלייב ולאט לאט אנחנו רואים שרשויות נוספות מצטרפות לרעיון".
3 צפייה בגלריה
נתניה לייב
נתניה לייב
נתניה לייב
(צילום מסך: דוברות העירייה)