בצל מגיפת הקורונה ובשעה בה אוכלוסיית הגיל השלישי לא יכולה לצאת מהבית או לפגוש את בני המשפחה, יצאה השבוע עיריית נתניה במיזם התנדבות אונליין שנקרא "רגעים עם סבא וסבתא".
מדובר במיזם של "רגעים" - העמותה לחינוך בלתי פורמלי ושל מנהל הרווחה והשירותים החברתיים בעירייה.
1 צפייה בגלריה
(קשישים. צילום: shutterstock)
במסגרת הפרויקט, גויסו בני נוער וצעירים כדי להפיג את הבדידות ולאתר את צרכיה החיוניים של הקהילה הוותיקה. כל מתנדב מנהל שיחה יומית עם חמישה אזרחים ותיקים, ומברר האם הם צריכים עזרה או תמיכה. במידה ועולה צורך להתערבות נוספת, הוא מטופל על ידי הגורמים הרלוונטיים בעיר.
לדברי עמותת "רגעים", נכון להיום, 34,528 אזרחים ותיקים מהעיר נתניה מוגדרים כקבוצת סיכון לוירוס הקורונה. "מלבד האיום הבריאותי, מרביתם נאלצים להתמודד עם בדידות חברתית בשל הנחיות הריחוק החברתי", נמסר מהעמותה.
"במיוחד בימים אלה, אנו נדרשים לגלות ערבות הדדית במיטבה. על כן, יש מקום רב לפעילויות הבלתי פורמליות כעוגן משמעותי לשמירה על המורל והחיזוק הנפשי של תושבי העיר נתניה. מלבד ההתנדבות עצמה שהיא מבורכת, זוהי הזדמנות מעולה להכיר מקרוב אנשים מיוחדים עם סיפור חיים מרתק, לא פחות מהספרים שבמדף הספרייה". למיזם ניתן להירשם בעמוד הפייסבוק של עמותת "רגעים" או בלינק הזה.
בשבוע שעבר פורסם המיזם ברשתות החברתיות ומאז מאות בני נוער, צעירים ומבוגרים הצטרפו לקריאה ונרשמו למערך המתנדבים. במקביל, התקבלו עשרות פניות מצד תושבים שביקשו להוסיף את קרוביהם הגמלאים לרשימת האנשים עמם הצעירים יוצרים קשר. לצירוף בן משפחה ותיק לחצו כאן.
מיזם נוסף למען אוכלוסיית הגיל השלישי הוא חלוקת ארוחות חמות לקשישים הזקוקים לכך. בנוסף, תושבים ללא עורף משפחתי שפונים למוקד העירוני מקבלים גם הם ארוחות חמות. כמו כן, העובדות הסוציאליות עומדות בקשר עם מאות תושבים.
"תושבים רבים מתנדבים ומעניקים סיוע לתושבים אחרים בימים אלה", אומרת רותי גור, ראש מנהל הרווחה והשירותים החברתיים. "מחמם את הלב לראות את תרומתם של הנותנים ואת התרגשותם של אלו שמקבלים".