משפט ידוע אומר שאין חכם כבעל ניסיון. ומה יותר טוב מעורך דין מנוסה שהיה בצד האחד ועבר לייצג את הצד השני? זהו סיפורה של עו"ד שרון אילון. "לפני קצת יותר מ-20 שנה עסקתי בייצוג חברות ביטוח", מספרת עו"ד אילון. "בתחילה, זה היה במשרד שייצג את מבטחות רופאי משרד הבריאות ובתי החולים בתביעות רשלנות רפואית, בהריון ולידה, ובהמשך בחברת ביטוח גדולה בתחום התאונות".
3 צפייה בגלריה
עו"ד שרון אילון
עו"ד שרון אילון
עו"ד שרון אילון
(צילום: אורית כץ)
אילון, נשואה פלוס 4 ומתגוררת בנתניה, היא בעלת חברת עורכי דין מובילה מהגדולות באזור המרכז בתחום נזקי הגוף הביטוח והביטוח הלאומי. במקביל היא גם חברה בוועדת ביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין.
כמי שמכירה את המנגנונים הללו היטב מהצד שלהם, הייצוג שלה נגדם מקשה על עורכי הדין שלהם עד מאוד. "למדתי שם היטב את רזי המקצוע ואת הדרכים של חברת הביטוח לאמוד מהו ערכו האמיתי של תיק (הערכת סיכון).
"זהו ידע שחברות הביטוח שומרות לעצמן לצרכי הנהלת חשבונות ואותי הוא דווקא משמש בתביעות נגדן", מסבירה אילון. "כך מתאפשר לי לעמוד על הסכומים האמיתיים שמגיעים ללקוחות שלי בהליך תביעה. עם הכלים שלמדתי שם אני מצליחה לייצר ללקוחות שלי פיצויים גבוהים יותר ממה שהם היו משיגים בדרך כלל".

עבודת קודש

אילון גם דוקרת נקודה כואבת ומוכרת לציבור הרחב. "זה לא סוד שחברות הביטוח הן לא סנטימנטליות", היא מסבירה, "אני מרגישה שאני עושה עבודת קודש עבור הלקוחות שלי, אילו לא הייתי שם בשבילם הם היו מקופחים מבלי שמישהו בצד השני יניד עפעף. חברות הביטוח הן לרוב כהות חושים, גם אם מדובר בלקוח ותיק שמשלם פרמיה במשך שנים. לצערי, לא מגלים כלפיו חמלה אלא עושים כל מה שבידם לעשות כדי למנוע ממנו את הפיצוי שמגיע לו, או להקטין אותו. עצוב לומר אבל אותה התחושה מתקבלת גם בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי".
כשהבינה כיצד עובד התחום, המצפון החל לעבוד שעות נוספות. כשנדרשה לשלם כמה שפחות לנפגעי גוף או לדחות תביעה היא הבינה שהצדק נמצא בצד השני. "חיכיתי להזדמנות הנכונה ואגרתי את כל הידע הדרוש כדי לפתוח משרד משלי".
3 צפייה בגלריה
עו"ד שרון אילון
עו"ד שרון אילון
עו"ד שרון אילון
(צילום: אורית כץ)
כיום, כ-16 שנה לאחר שפתחה את המשרד, היא מחזיקה כאמור בחברת עוה"ד מהמובילות והגדולות במרכז הארץ בתביעות נזקי גוף ובתביעות נגד הביטוח הלאומי.

לא מודעים לזכויות

"הלקוחות שלי הם אנשים שנפגעו בכל סוגי התאונות או ממחלות שגרמו להן לאובדן כושר או מרשלנות רפואית", היא מסבירה. "למדתי המון במהלך הדרך, ובעיקר שאותם נפגעים כלל לא מודעים לזכויות שלהם.
"אני נתקלת במקרים שבהם לקוחות בתמימותם פונים לחברות למימוש זכויות שמסייעות להם להשיג חלק מהזכויות שלהם, אבל לעיתים קרובות זה על חשבון זכויות גדולות יותר שהם כלל לא מודעים לקיומן", אומרת שרון. "למשל, הם מקבלים סיוע בתביעה מול הביטוח הלאומי, ובטפסי המילוי מכניסים גרסה שהורסת להם את האפשרות להגיש תביעה כנגד המעביד או המזיק, כששם נמצא עיקר הפיצוי.

שכ"ט באחוזים

"לעיתים הם חוששים לפנות לעורך דין בגלל התשלום, ואולם שכר הטרחה שאנו גובים הוא תמיד באחוז מהפיצוי שהלקוחות מקבלים. הייעוץ שאנו נותנים הוא חינם", היא מסבירה. "זה יוצר מערכת יחסים של שותפות עם הלקוחות, הם מעריכים את זה שאנו נלחמים עבורם ללא תשלום עד לקבלת הפיצוי".

לשמור על הזכויות

במסגרת העבודה היא נתקלת באנשים שנמצאים בעת משבר. "עצבניים, מבוהלים וחסרי סבלנות", היא מאפיינת את אותם הרגעים. "אני מרגישה שהתפקיד שלי הוא להיות שם כדי לוודא שהזכויות הכספיות שלהם לא תיפגענה, ושהם יקבלו כל מה שמגיע להם. בנוסף, גם כדי להרגיע ולחזק אותם. לתת להם את הביטחון שדברים יסתדרו ולהנחות אותם ליציאה מהמשבר חזקים יותר".
הערך המוסף, לדעתה של שרון, הוא הקשר עם האנשים. "אני מאוד אוהבת אנשים. אני מרגישה מבורכת שזכיתי לעבוד במקצוע שיש בו אהבת אדם ומפגשים אנושיים".
מטבע הדברים, תחום עיסוקה מורכב מהמון הליכים בירוקרטיים שדורשים זמן עבודה רב, לשאלתי כיצד היא מאזנת בין חייה האישיים לעבודה היא עונה: "בזכות בעלי, שהוא השותף שלי בחברה ולחיים, עו"ד מצוין בפני עצמו בתחום הפלילי ובלעדיו שום דבר לא היה קורה.
"הוא לצדי לאורך כל הדרך כדי לתמוך במפעל הזה ולהשלים את החסר וכמובן שיש לי גם צוות מקצועי ומיומן במשרד. אני מקפידה לבחור את האנשים המובחרים ביותר, זה עוזר ומייעל את הזמן".
היא משתדלת לעשות גם לביתה כדי להטעין את עצמה באנרגיות. "שעות הבוקר המוקדמות מוקדשות לתחביביה ושעות אחר הצהריים לבנותיה ", היא מסבירה את הפורמולה שלה להצלחה. "פעמיים בשבוע בעלי מחליף אותי בבית כדי שאוכל להתפנות לעיסוקי המשרד, וכשאני נמצאת עם הבנות בבית אני נהנית להיות איתן בנוכחות מלאה.
"ועדין הרבה פעמים יסתיים היום ואזכר שרציתי להשלים משימה וטרם הספקתי ובשביל זה, תודה לאל, יש את היום הבא".
לסיכום, אומרת שרון, שהמוטו שלה הוא להכיר ולהוקיר את הטוב. "תמיד יש על מה להודות", היא אומרת בחיוך. "כולנו עוברים דרך – וחשוב להשתדל ליהנות ממנה".
ליצירת קשר:
טלפון: 09-887-4646
פקס: 09-887-4600
כתובת: מפי 5, מתחם סוהו, אזה"ת נתניה