הכתבה התפרסמה לראשונה ב ynet. כתבה: מירב קריסטל.
בשורה לחובבי הסטייל: אתר האינטרנט טרמינל X החל למכור את פריטי מותג האופנה והלייף סטייל אנתרופולוג'י (Anthropologie) . זו פעם ראשונה שהמותג האמריקני נמכר באופן רשמי בישראל. האתר, שנמצא בבעלות פוקס, עושה זאת בטרם נפתחה חנות המותג הראשונה בישראל שעתידה להיפתח בקניון גינדי TLV במרס 2019. החברה עשתה זאת בעבר גם עם המותג אורבן אאוטפיטרס, שנמכר באתר לפני שנפתחו 3 חנויות המותג בישראל.

אפשר למצוא את המותג באתר TERMINAL X החל מאתמול (ב') תחת איזור "המותגים" באתר, אם כי אמש הוא חווה מעט תקלות. כרגע מדובר ב-554 פריטים ובהמשך תימכר בארץ כל הקולקציה של החברה שמציעה פריטי ביגוד, אקססוריז ומוצרים לבית.
כרגע המבחר מצומצם וכולל גם פריטים שאינם נמכרים כבר באתר האמריקני, כך שנראה שהם לא מהעונה הנוכחית. עדיין לא מוכרים דרך האתר נעליים של המותג, אין הלבשה תחתונה של אנתרופולוג'י, אין פריטים לילדים שהמותג מציע, אין איפור, מוצרי טיפוח ובשמים, אין מוצרים גדולים לבית כמו מנורות וריהוט ויש מעט מאוד תיקים. כן נמכרים באתר כוסות, ספלים וצלחות בעיטורים הפרחוניים ובעיצובים המזוהים עם החברה, עציצים, פריטים דקורטיביים, כריות והרבה נרות ריחניים, כולל נרות ב-289 שקל, אך גם בפחות מ-50 שקל.
המותג ידוע במחיריו הלא נמוכים ובסטייל המעודן שלו. בארץ הוא מתחרה בכל חברות האופנה ובנישת הפריטים לבית הוא מתחרה בעיקר בזארה הום, אך גם בכל שאר השחקנים בתחום הריהוט הקל והלבשת הבית. טרמינל X מתחרה בכל אתרי האופנה בישראל ובעיקר מכוון להוות מתחרה לאסוס, אתר האופנה הבריטי החביב על ישראלים.

המחירים: יש גם פריטים זולים יותר בארץ

מבדיקה נראה שהמחירים דומים, אך יש הפרשים. כך למשל, מאג עם ציורי חיות ואנשים נמכר באתר האמריקני ב-12 דולר ובישראל ב-49 שקל. שרשרת עם אותיות ABC נמכרת בארה"ב ב-38 דולר- 137 שקל ובאתר הישראלי ב-159.90 שקל, כלומר הפריט נמכר ב-16% יותר באתר הישראלי. עם זאת, מצאנו קימונו שנמכר באתר האמריקני ב-98 דולר - 355 שקל ובאתר הישראלי ב-319.9 שקל, פער מחירים של 10% דווקא לטובת ישראל.
כמו כן, נראה שהפריטים הנמכרים באתר הם מהקולקציה הנוכחית, אבל לא רק. למשל גלובוס ורוד או כחול שנמכר כקישוט לבית, לא נמכר כבר דרך האתר האמריקני של המותג.

האתר עדיין לא רווחי

טרמינל X הוא אתר שופינג שמציע למעלה מ-70 מותגי אופנה מרחבי העולם, בין היתר מנגו, פוקס, צ'יפ מאנדיי, סופר דריי, ראלף לורן, אדידס, נייקי ומאק. החברה מסרה בהודעה לעיתונות שעל פי נתוני SimilarWeb, המודדת נתוני גלישה באתרי אינטרנט, קסטרו הוא אתר האינטרנט המכירתי הנגלש ביותר בישראל עם 548,310 צפיות בחודש, כשאחריו טרמינל X עם כ-399 אלף צפיות ובמקום השלישי - עדיקה. האתר מציע משלוחים חינם תוך 24 שעות כך שהרכישה מגיעה למחרת או לעיתים באותו היום מה שנותן לאתר יתרון תחרותי בולט, אך גם גורר עלויות.
בדירוג המדינתי, מדד שמשקלל את מספר הגולשים, משך הישארותם באתר ומעיד על היקף המכירות, טרמינל x עוקף את קסטרו והוא במקום 382 בישראל בעוד שקסטרו במקום 401 ועדיקה במקום 600.