הכתבה התפרסמה לראשונה ב ynet. כתבה: מורן רגב.
קופיקס שוב משנה כיוון ומעלה מחירים: הרשת העלתה לאתר שלה את תפריט הקיץ החדש, וממנו עולה כי ישנה עליית מחירים רוחבית של שקל עד שלושה שקלים למוצרים רבים.
הרשת שבתחילת דרכה הביאה את הבשורה של קפה במחיר של 5 שקלים, העלתה בחודש פברואר 2017 את מחירי מוצריה מ-5 ל-6 שקלים. בעקבות נטישת צרכנים היא הורידה שוב את מחיריה בחודש דצמבר האחרון. כעת היא מעלה שוב מחירים לגבי מוצרים קיימים ומוסיפה מוצרים חדשים שלא היו קודם לכן בתפריט. אמנם קפה, מאפה ואייס נותרו במחיר של 5 שקלים, אך עבור מוצרים רבים תצטרכו לשלם פי שניים ופי שלושה.
כך למשל, משקאות קלים בפחית – קולה, זירו, פאנטה וספרייט – עלו מ-5 ל-6 שקלים. מחיר בקבוק של 500 מ"ל נותר 8 שקלים. דווקא לקראת הקיץ, מחיר הגלידות עלה מ-5 ל-6 שקלים וכך גם המחיר של 2 יחידות של קרטיבים ושלגונים. כמו כן, עלה מחירם של הכריכים מ-5 ל-6 שקלים, וכן נוספו כריכים נוספים בעלות של 10 שקלים (במקום 8 שקלים בעבר). גם מחירן של הפוקצ'ות עלה מ-5 ל-6 שקלים.

בקטגוריית התבשילים ישנה עליית מחירים מ-5 ל-6 שקלים עבור הפסטה, האורז, תבשיל הסויה וקומבינציית 4 יחידות של סושי צמחוני. קומבינציית סושי של 6 יחידות (3 צמחוני ו-3 יחידות סלמון) עלתה מ-12 שקל ל-15 שקל.
מחירם של המיצים הטבעיים עלה מ-5 ל-6 שקלים עבור כוס קטנה, ומ-8 ל-10 שקל עבור כוס גדולה.
מחירם של הסלטים הקטנים (סלט עדשים וסלט בורגול) עלה מ-5 ל-6 שקלים, ומחירם של הסלטים הגדולים יותר עלה מ-12 ל-15 שקלים.

המחיר של 5 קינוחים עלה מ-5 ל-6 שקלים, ביניהם: מלבי, פחזנית, וופל בלגי, 2 יחידות של כדורי שוקולד ו-2 עוגיות אלפחורס. עוגת הגבינה והקינוח בכוס – נותרו במחיר של 8 שקלים.
מחיר חטיפי הבריאות (חטיף תמרים ובוטנים, חטיף קינואה וחטיף אננס) עלה מ-5 ל-6 שקלים וכן נוספו חטיף חלבון שוקולד וחטיף תמר-בננה חדש במחיר של 10 שקלים. גם מחיר המוזלי עלה מ-5 ל-6 שקלים, ונוסף מוזלי בכוס גדולה במחיר של 8 שקלים. כמו כן, נוספו מוצרי קיץ חדשים: אייס בשני טעמים, סירופ וקצפת ב-10 שקלים, יוגורט עם 4 תוספות ב-10 שקלים וקרמבל תפוחים חם עם יוגורט ב-10 שקלים. עוד בקטגוריית הבריאות: כוס ירקות חתוכים ב-8 שקלים ומארז פירות קלופים ב-12 שקלים.

מה נשאר במחיר 5 שקלים שהיה הסמל המסחרי שלה? משקאות חמים בכוס קטנה (בכוס גדולה המחיר הוא 8 שקלים), קפה קר, משקאות אייס (עם 2 טעמים חדשים), בורקסים (גבינה ותפוח-אדמה) ו-3 סוגי מאפים (שוקולד, גבינה וקינמון).

רמי לוי: "מחיר הקפה צריך להיות נמוך מ-5 שקלים. בכריכים הגדולים אנחנו תחרותיים"

רמי לוי, שרכש 20% מקופיקס, אמר בעבר לכלי התקשורת כי הוא חושב שזו הייתה טעות להעלות את מחירי הקפה מ-5 ל-6 שקלים.
אתמול אמר לוי: "אני לא בעל השליטה בקופיקס, אך אני חושב שמחיר הקפה צריך להיות נמוך יותר מ-5 שקלים, ולצרכנים צריך להיות מגוון של מוצרים זולים לצד מוצרים יקרים יותר, שיבחרו. צריך להיות כריך ב-5 שקלים לצד כריך יקר יותר. ועדיין, גם הכריך היקר יותר יהיה זול מאוד ולא יגיע למחיר של 15 שקל שמציעים מתחרים בתחום".
מרשת קופיקס נמסר כי "המחירים נובעים משינויים בתפריט והכנסת מוצרי קיץ. מחיר הקפה, המאפים, האייסים ומוצרים נוספים לא השתנה ועומד על 5 שקלים".