בכל קצוות העולם מחכים לרגע הגדול – בלאק פריידי – ולמבצעים שנראים הכי שווים.
2 צפייה בגלריה
אמצעי זהירות בבלאק פריידי
אמצעי זהירות בבלאק פריידי
אמצעי זהירות בבלאק פריידי
(צילום: shutterstock)
כמובן ששווה לכם לנצל הצעות משתלמות, אבל לא לפני שתהיו משוכנעים שאתם קונים בצורה בטוחה ונוקטים באמצעי זהירות.
קראו גם:
חברת ההייטק הישראלית Natural Intelligence, מובילה עולמית בתחום ההשוואות שעוזרת לצרכנים ברחבי העולם לקבל החלטות מושכלות בזמן קצר, גיבשה טיפים לקנייה בטוחה באינטרנט ביום המבצעים העולמי:
קנו מהבית או תשיגו רשת מאובטחת
אם אתם גולשים וקונים דרך רשת האינטרנט הביתית וסומכים על כל המכשירים שנמצאים בו, הקניות בטוחות גם בלי VPN (חיבור מאובטח בינכם לבין האינטרנט). אבל אם אתם קונים באופן מקוון מבית קפה או ממקום ציבורי אחר, השימוש ב-VPN יכול להציל את פרטי כרטיס האשראי שלכם מליפול לידיים הלא נכונות.
כשאתם קונים באופן מקוון, אתם לא רק מזינים פרטי כרטיס אשראי, אלא פעמים רבות גם מספקים את הכתובת שלכם לטובת המשלוח.
יש האקרים ורמאי סייבר שעלולים להסתתר ברשת שלא אבטחתם. אז כדי שמישהו מהקפה ליד הבית לא יגנוב את פרטי כרטיס האשראי, תנקטו באמצעי זהירות. תשיגו VPN.
2 צפייה בגלריה
הגדירו סיסמה חזקה באורך עשרה תווים, עם מספרים, אות גדולה אחת לפחות וסמל אחד לפחות
הגדירו סיסמה חזקה באורך עשרה תווים, עם מספרים, אות גדולה אחת לפחות וסמל אחד לפחות
הגדירו סיסמה חזקה באורך עשרה תווים, עם מספרים, אות גדולה אחת לפחות וסמל אחד לפחות
(צילום: shutterstock)
תהיו קשים לפיצוח
אם אתם משתמשים בסיסמת טקסט פשוטה לכל החשבונות המקוונים שלכם, אתם מסתכנים בכך שגורם לא רצוי ייכנס לחשבון. מרבית אתרי המסחר האלקטרוני מפעילים הגנה, ועדיין כדאי לנקוט באמצעי זהירות ולהגדיר סיסמה חזקה, כזו שאורכה לפחות עשרה תווים, שכוללת מספרים, עם אות גדולה אחת לפחות ועם סמל אחד לפחות. כל זה מקשה על האקרים לפצח סיסמאות.
שנו סיסמה באופן קבוע
מומחי אבטחה ממליצים לשנות את סיסמה בין כל 30 ל-180 יום. תוכנות רבות יבקשו מכם – כשתשתמשו באותה סיסמה זמן רב מדי - לשנות אותה. אבל אל תסמכו על מישהו אחר שישמור על הפרטים שלכם. פשוט שנו סיסמאות באופן קבוע.
גוונו בסיסמאות
אתם משתמשים באותה סיסמה לכל חשבון שבבעלותכם? קחו בחשבון שאם האקר מקבל גישה לחשבון אחד, כל חשבון אחר שבבעלותכם עלול להיפגע. כדי להישאר בטוחים, תעשו להם את העבודה קשה ככל האפשר.
השתמשו בכפל אימותים
מערכת אימות דו גורמי מחייבת להזין אישור שני בנוסף לשם המשתמש והסיסמה כדי לקבל גישה לחשבון. האישור השני הוא בדרך כלל סיסמה חד פעמית מבוססת זמן. שימוש באימות דו גורמי בכל חשבונות הקניות המקוונים מקשה על עבודתם של האקרים.
ודאו שהאימייל לא מזויף
עולם רמאי הסייבר יצירתי להפליא: הם יוצרים אתרים מתחזים במטרה לפתות משתמשים תמימים ללחוץ על דפים מזויפים וגם שולחים דוא"ל מזויף המאשר עסקאות שמעולם לא התרחשו. הקפידו לפקוח עין על האיומים הללו, כדי שלא תבלבלו בין דוא"ל של מתחזים לבין הדבר האמיתי.
כל אתר צריך כתובת
בכל קנייה חפשו את המנעול הקטן בשורת ה-URL של דפדפן האינטרנט שלכם. אתם יכולים ללחוץ על הסמל כדי לראות פרטים נוספים על אישור ה-SSL שהסוחר משתמש בו. הטכנולוגיה הזו מבטיחה שכל מידע שתשלחו לחנות, ובחזרה, יעבור באינטרנט מוצפן. אם אתם קונים משהו באינטרנט, https:// בתחילת כתובת האתר הוא חובה. בימים אלו דפדפן Chrome גם מסמן אתרים שאינם מאובטחים ושאינם מפעילים SSL. לכן עקבו אחר אזהרות בלתי צפויות.
אל תגזימו עם הרשתות החברתיות
לאחר לחיצה על כפתור 'קנה עכשיו', האינסטינקט הראשון של אנשים רבים הוא לשתף את הקנייה השווה ברשתות החברתיות. למרבה הצער, זה יכול בסופו של דבר לתת לרמאי הסייבר מושג טוב יותר לגבי מי אתם ומה אתם קונים. אם אתם מתכוונים לשתף את פעילות הרכישה ברשתות החברתיות, ודאו שאתם יודעים מי רואה את המידע שלכם.
טוב מכדי להיות אמיתי?
ויש גם נורה אדומה שצריכה להידלק אם מדובר במבצע שעולה על כל דמיון. אולי הוא באמת כזה, אבל יתכן שזו מלכודת, כי כשאתם לא מאמינים למראה עיניכם, אולי באמת זה לא אמיתי.