כשהיינו הורים צעירים והאוכל היה חלק משגרת יומנו העמוס, לא תמיד היינו רואים בו תענוג גדול או שמחה… מכוח היום היינו יושבים לאכול, מחכים שיגמר שנוכל לנקות, לגמור את היום וללכת לישון.כאשר הילדים גדלו והארוחות המשותפות התמעטו גילינו געגוע עז לשבת שוב עם הילדים שלנו, להביט בהם, להקשיב להם וסתם להיות במחיצתם. הביקורים השבועיים שלהם לא תמיד הספיקו לנו וכמה שמחנו שבאו והתעצבנו כשהלכו, עד לביקור הבא…📷לארוחה המשפחתית דגש חזק על ליכוד וחיבור בין בני המשפחה. לא אחת, מטפלים משפחתיים, מבקשים ממשפחה לפנות זמן ארוחות משפחתיות משותפות. היכולת לשבת ביחד, המקום מרוכז, סביב אותה הנקודה, לרוב ללא פלאפונים (כי הידיים תפוסות..) ועם ריכוז וקשב מלאים.במהלך השנים מצאנו שקשה לנו יותר ויותר להתארגן לאירוח של הרבה אנשים. הבישול היה קשה יותר, סידור השולחן לפני ואחרי גררו כאבים בגוף וכך מצאנו שהארוחות המשפחתיות הלכו והתמעטו.לא מעט מטופלים שלי מדווחים שזה אחד הדברים הקשים ביותר עבורם. חוסר היכולת שלהם לאגד את כל המשפחה סביב שולחן אחד. לאורך הזמן אספתי כמה נקודות שיכולות להקל על מושג האירוח ולאפשר למבוגרים שבינינו לשמור על התכנסות משפחתית שמעשירה את ליבנו וממלאת את רגשותינו.
  • ארוחה משפחתית יכולה להיות גם התכנסות, קפה ועוגה, כל אחד מביא נשנוש קטן, להזמין אוכל. נכון שכולם אוהבים את האוכל המשפחתי, אבל….
  • התכנסות משפחתית לא חייבת להיות ביום שיש בערב. אפשר לחשוב ביחד על זמן אחר שיכול להתאים ולהקליל את האווירה. יום שבת בצהריים, יום חמישי אחר הצהריים, רגע לפני סוף שבוע. כל משפחה והזמנים שלה.
  • נסו לייחד את המפגשים בתכנים שתביאו מראש. לקרוא סיפור מעניין ביחד ולדון עליו, להביא חידות חמיצר למינהן ולאתגר את הסובבים, לחשוב על משחק משפחתי כזה או אחר. האוכל יהיה במפגש כזה משהו שולי והחוויה תהיה עצומה.
  • בעידן הוואטסאפ וההודעות - נסחו הזמנה יפה ושילחו בקבוצה המשפחתית. אני חושבת על עצמי כמה כיף יהיה לי לקבל הזמנה אישית לקפה ועוגה אצל אהובי נפשי.
  • זכרו - אתם מזמינים ומי שיכול לבוא - בא! לא תמיד זה נוח ומסתדר להגיע, אבל כל עוד אתם תזמינו ותשדרו שביתכם פתוח - יגיעו גם יגיעו אליכם.
  • תבקשו להצטלם! אתם רוצים זיכרונות ממפגשים, לעקוב אחרי ההתפתחות לבני המשפחה, להביט בהם באהבה ולשמור אותם קרוב לליבכם. בעידן הטכנולוגי כיום כל כך לייצר אלבום תמונות משפחתי ולשמור את מפגשי החסד האלה שידרבנו לקראת המפגש הבא.
  • תבקשו עזרה. אתם רוצים להיפגש אך המעמסה מקשה עליכם? תלמדו להיעזר בבני המשפחה. תופתעו לראות כמה הם ישמחו לעזור והעיקר להיפגש.
יש עוד הרבה עצות טובות, מזמינה אתכם להוסיף ולהעלות בעמוד הפייסבוק שלי. תיהנו מהמפגש המשפחתי הבא שלכם.יעל חביב - מפגשים ברומו של גיל. הרצאות, סדנאות, ייעוץ זוגי ואישי. ניתן ליצור קשר במייל, בפייסבוק או בטלפון 050-6803313.