כמה פעמים התקבענו על מחשבה מסויימת ונאחזנו בה לאורך שנים? הנטייה הטבעית שלנו היא ליצור סביבה קבועה ומאובטחת. מיום לידתנו אנחנו לומדים להבחין בין רע לטוב, בין מותר לאסור ובין מסוכן לבטוח. במהלך החיים אנחנו בודקים את גבול האפשרויות, אך תמיד שומרים על עצמנו ולא ״מאבדים את הראש״.
הביטחון נותן לנו את הקרקע היציבה לצמוח ממנה. אנחנו בונים לנו בסיס מוצק ואיתן שיוכל להחזיק אותנו. במהלך השנים אנחנו לא נעצרים לבדוק את הבסיס הזה ומניחים כי הוא הטוב ביותר עבורנו. מדי יום אנחנו מוסיפים לו עוד ועוד קומות יציבות שיבטיחו את שלומנו בחיים האלו. לפעמים, אנחנו לא שמים לב מה העמסנו שם...כל המחשבות שלנו לגבי דברים מסויימים, קביעות חד משמעיות ונתונים שפתרנו בעצמנו. אולי, אם נתכופף לראות את הבסיס הזה נגלה שהוא תוצר מחשבה שלנו ותמיד ניתן להסיר או להוסיף לבסיס של חיינו.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
רבי נחמן מברסלב אמר פעם כי אנחנו נמצאים במקום שבו נמצאות המחשבות שלנו, כדאי לנו לוודא כי המחשבות שלנו נמצאות במקום שבו אנו רוצים להיות.
מספרים על נגר שחיפש את פטישו. חיפש וחיפש, אך לא מצא. כאשר היה בנגרייה עסוק בחיפושים עבר בחוץ בן השכן, הולך לאיטו וידיו בכיסיו. זהו! אמר לעצמו הנגר. הרי ידוע שבני נוער אוהבים פטישים על מנת להרוס ולשבור, ברור שרק בחור צעיר כזה יוכל לקפוץ מעל השיחים, בזריזות לקחת את הפטיש ולחזור לרחוב כאילו כלום לא קרה. הילדים האלה הם צרה צרורה, חשב לעצמו הנגר. ילדים בלי משמעת, פוחזים, ללא חינוך וכבוד. במהלך השבוע עקב אחריו הנגר. ואכן, הוא חש כי זהו הגנב. הוא הלך כמו גנב, הוא נראה כמו גנב ובכלל, כל התנהגותו הסגירה את היותו גנב! הנגר היה כל כך מאושר על כך שהצליח לפתור את התעלומה. הוא החליט כי מחר ילך לבית שכנו, ידפוק על הדלת ויכריח את הנער להחזיר לו את רכושו שגנב. למחרת בבוקר קם הנגר חדור מטרה, לבש את מעילו והתכונן לצאת. בזווית העין ראה את פטישו מונח על השרפרף שבכניסה… הוא אחז בפטישו וחש הקלה גדולה. באותו הרגע עבר ברחוב בן השכן. הוא הביט בו וראה נער צעיר, יפה למראה, נער ישר והגון. הוא הלך כמו נער הגון, צעד ביושרה ובכלל, התנהג כמו נער ישר והגון.
יעל חביב - מפגשים ברומו של גיל. הרצאות, סדנאות, ייעוץ זוגי ואישי. ניתן ליצור קשר במייל, בפייסבוק או בטלפון 050-6803313.