2 צפייה בגלריה
פרדס חנה (ארכיון אילוסטרציה: לירן טטרו)
פרדס חנה (ארכיון אילוסטרציה: לירן טטרו)
פרדס חנה (ארכיון אילוסטרציה: לירן טטרו)
זו הייתה שעת ערב מאוחרת. הטלפון מצלצל. "שמי הדר", היא הציגה את עצמה. היא נשמעה שלווה ורגועה. כבר בתחילת דבריה הדר קבעה בהחלטיות, שבן זוגה זיו בוגד בה. הדר ביקשה לשמוע על התהליך ופעולות החקירה. השבתי לה, שרק לאחר שאשמע את הרקע ואקבל פרטים נוספים, אוכל להמליץ על אפשרויות לביצוע החקירה.
היא הזמינה אותי לבית אמה, שמתגוררת ביישוב סמוך למקום מגוריה. כעבור יומיים נפגשנו. הדר בת 45, אם לשלושה ילדים בגיל הבגרות. הדר החלה לספר לי על רקע משפחתה וכבר במשפטים הראשונים ניתן היה להבין שמדובר במשפחה מאד אמידה. זיו והדר מתגוררים באחד היישובים היוקרתיים ביותר באזור המרכז וחיים ברמת החיים גבוהה.
הדר היטיבה לתאר את המצב כשאמרה בפשטות שלפני כעשר שנים החל לרדת עליהם "גשם של כסף". זיו פתח חברת כוח אדם ושירותי ניקיון, החברה התפתחה באופן חסר תקדים, וחייהם השתנו לחלוטין. לדבריה, החברה עדיין משגשגת וזוכה בכל מכרז אטרקטיבי.
"זיו ניחן ביכולת לאבחן אנשים והוא אוסף סביבו מנהלים מצוינים שמובילים את החברה", היא סיפרה. הוא יודע להאציל סמכויות, כך שיש לו הרבה זמן לעצמו, ליהנות מתחביביו ולשהות הרבה בים, ביאכטה הקטנה שלו. "לפני כמה שבועות נודע לי שזיו נפגש עם אחת העובדות בחברה", אמרה הדר. "קיבלתי הודעה אנונימית, הכוללת מידע אישי ואת שמה של העובדת. עשיתי בעצמי כמה בדיקות: כשזיו סיפר שהוא עדיין נמצא ביאכטה, קפצתי לבדוק והיאכטה הייתה סגורה. אני לא הולכת להתגרש ולא לפוצץ את חיי המשפחה. רק רוצה לבוא לזיו עם תמונות, להעביר מסר שאני לא פראיירית, שאין מצב שאשלים עם מצב כזה".
2 צפייה בגלריה
צילום: pexels
צילום: pexels
צילום: pexels
הדר המשיכה ואמרה, "אני אעמוד על כך שהעובדת תפוטר במקום ואם צריך, שתקבל גם חצי מיליון שקל פיצויים". הדר ביקשה לקבל את כל הפרטים, "אין בעיה של תקציב" היא אמרה. "צא לעבוד ותביא לי הוכחות", והציעה להעביר תשלום מאד גבוה כמקדמה. הסברתי לה שעדיין לא ידוע מה יהיה הסכום הסופי, כך שנסתפק במקדמה צנועה ונצא לעבוד.
באותו שבוע החל צוות בילוש ללוות את זיו במשך כמה ימים. זיו נראה שוהה במשרדי החברה, מבקר במשרדי החברות שלהן הוא מספק שירותי כוח אדם וניקיון וכמובן מקפיד להגיע ליאכטה החדשה שלו.
כעבור ארבעה ימי מעקב, בשעת צהריים מאוחרת, יצא זיו ממשרדו והחל בנסיעה לכיוון אחת מערי השפלה. כאשר הגיע למרכז אחת הערים, נראה אוסף לרכבו את גלית, העובדת מהחברה, שאיתה על פי החשד הוא מנהל רומן. לצוות הבלשים, הייתה תמונה של גלית, כך שהיה קל לזהותה.
השניים החלו בנסיעה ויצאו ממרכז העיר. לפתע נראה זיו גולש עם רכבו לאחד משבילי העפר המובילים לשטחים חקלאיים. מרחוק נראה הרכב עוצר צמוד לפרדס תפוזים. הבלשים לא נכנסו עם הרכבים לשביל העפר, הם עצרו בהמשך ציר הנסיעה, ירדו מהרכב והחלו לצעוד כשהם שפופים לעבר הרכב של זיו שעצר בין עצי התפוזים.
כאשר הגיעו למרחק של כמה עשרות מטרים מהרכב היה קל להבחין בזיו ובגלית, שכבר הספיקו לעבור למושב האחורי, כשאינם לבושים בחלק הגוף העליון, וכפי שניתן לראות - מקיימים יחסי מין בלהט.
בשלב זה, כשהתמונה הייתה ברורה, שב צוות המעקב לרכב, המתין לסיום המפגש בין השניים, וכעבור פחות משעה נראה זיו יוצא ברכבו מציר העפר וחוזר לכביש הנסיעה. הוא הוריד את גלית בדיוק במקום שממנו אסף אותה.
עדכנתי את הדר במפגש בין עצי התפוזים. הדר לא הופתעה וביקשה כמה שעות לחשוב כיצד להמשיך לפעול. למחרת התקשרה אליי ומסרה שהמפגש שהתקיים ביום רביעי, מתקיים כנראה באופן קבוע, מאחר שזהו יום שבו גלית עובדת חצי יום. ובנוסף נזכרה שהיום שבו זיו שיקר שהיה ביאכטה - היה יום רביעי.
סוכם שבחודש הקרוב נבצע מעקב בכל יום רביעי, ואכן התסריט חזר על עצמו במדויק: בכל יום רביעי זיו אסף את גלית, השניים נסעו למפגש לוהט בפרדס התפוזים לפרק זמן של כשעה. דו"ח חקירה מפורט, כולל סרט ותמונות, הועבר להדר.
מעבר לחשדות שאומתו, לא יכולנו שלא להתהות - האם יש הסבר לכך, שאדם שיכול לשכור לצורך מפגשים רומנטיים כל סוויטה מפוארת שירצה, בכל מלון יוקרתי, יסתפק במפגשים ברכב בשביל בפרדס תפוזים?
הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי. שמות הדמויות, כמו גם פרטים נוספים, שונו בכדי למנוע את חשיפת המעורבים.
גולן פנחס, חוקר פרטי, הוא בעל משרד "ים החקירות", בנתניה