הוא: "היא התחרפנה לגמרי! היא לא רוצה שהילדה תצא מהבית, מתרוצצת עם מגבונים וחומרי חיטוי ומנקה כל היום וכל הזמן. אבל זה לא רק עכשיו בגלל הקורונה. היא תמיד לחוצה".
היא: "מבחינתו הילדה יכולה לטוס מחר בבוקר לאיטליה עם כל הגן. אני לא יכולה עם האדישות שלו".
המצב הזה נשמע מוכר. נכון, בתקופה האחרונה הוא התעצם מאוד באדיבות הלחץ שמשרה הקורונה. אבל פעמים רבות אחד מבני הזוג לחוץ יותר מהשני. אז מה עושים?
1 צפייה בגלריה
פערים בתפיסת החיים
פערים בתפיסת החיים
פערים בתפיסת החיים
(צילום: shutterstock)
אתחיל מהסוף: איזה מזל שלא שניכם לחוצים מאוד או רגועים מדי.
למה מזל? כי אם שני בני הזוג היו נמצאים באותו טמפרמנט ורמת לחץ, מה היה קורה? שניהם היו מאוד לחוצים ועוברים לגור בסניף של קופת חולים. או: שניהם היו אדישים ומפספסים גם דברים שדורשים טיפול. לכן מזל שיש בבית איזון. מזל שיש מי שרגוע גם כשיש סיבה להילחץ ויודע לחכות שניה לפני שמזמינים אמבולנס לילד שהתעטש. יחד עם זאת, מזל שיש מי שלוקח את הילד למעקב אצל רופא ומחכה שעתיים בתור רק כדי לשמוע ש"זה ויראלי". הכל מבוסס, מן הסתם, על מקרים אמיתיים שפגשתי בקליניקה במו עיניי.
למה אנחנו שונים?
כל אחד מגיע מבית שונה עם משקעים אחרים וחוויות שונות. יש מי שרגיל לשמוע אחרי כל אפצ'י "אוי אוי אוי" או "סמאללה" ויש מי שאחרי אפצ'י רגיל לשמוע: "לבריאות ממי". יש מי שחווה חלילה מחלה במשפחה וזה משאיר אותו דרוך ויש מי שלמזלו רק שמע על האופציה הזאת. אבל מה שקורה בסופו של דבר זה ששני אנשים מגלים פתאום שיש פער מאוד גדול בתפיסת החיים.
תינוק חדש מדגיש את הפערים
לפעמים באים אלי זוגות לליווי התקופה הראשונית עם תינוק חדש בבית. ואז מתברר גודל המחלוקת: אחד מהם רוצה לצאת לטיול עם התינוק. והשני לא מוכן להוציא אותו מהבית לפני שיעברו 40 יום. אחד רוצה לרוץ למוקד בלילה עם 39 מעלות חום, והשני חושב שזה יעבור לבד. האחד נגד חיסונים ותרופות והשני ממש בעד.
איך מתמודדים?
כשאחד לחוץ ורוצה מיד לפעול והשני לוקח הכל ברוגע ומעדיף להמתין, אני מציעה לשבת ביחד לכמה דקות ולנסות לברר איך אפשר למצוא פתרון ביניים שייקח בחשבון גם את הלחץ (שיכול להיות מוצדק) וגם את האדישות (שגם היא יכולה להיות מוצדקת). למשל, אם אחד מבני הזוג חושב שצריך לרוץ עם הילד למיון ובן הזוג השני חושב שלא צריך לעשות כלום, אפשר למצוא פתרון ביניים: להתקשר למוקד הטלפוני ולהתייעץ עם אחות.
אני באמת מאמינה שהכל עניין של הקשבה אחד לשני וללכת לקראת מי שקצת יותר לחוץ הפעם. כדאי גם להבין ולשמוח שאנחנו מאזנים אחד את השני והכל נובע מכוונות טובות ומחוויות אישיות.
גם בימים כמו אלה שאנחנו חווים, כשהקורונה מרחפת מעלינו והלחץ מורגש באוויר, ובצדק, מומלץ לפני שרף הסטרס עולה מעבר לרגיל: תתייעצו עם הרופא, תקשיבו להנחיות ובעיקר זה לזה.
בריאות לכולם.
נעמה צובל - יועצת זוגית, מלווה במציאת זוגיות ומדריכת הורים. טל. 052-5555339. באתר:
http://www.naamatzobel.com