בית המשפט בירושלים הורה על העברת פרוטוקול והחלטה, בדיון בו נשמעו טענות קשות של אחד מוותיקי גנבי עיר הבירה, על התעללות ממושכת בו מצידם של שוטרי ירושלים ובכלל זאת הימ"ר. "נוכח טענות העצור ביחס להתנהלות היחידה החוקרת והשוטרים, היחידה החוקרת תעביר בדחיפות פרוטוקול הדיון וההחלטה למח"ש", הורה השופט אלעזר ביאלין.
מדובר במי שרק לפני שלושה ימים עבד על שוטרים וצחק עליהם בפנים מבלי שהם ידעו על כך, אך הוא נעצר רק לאחר שהוא עצמו הגיע אל תחנת המשטרה בנושא אחר לגמרי. אז לטענתו, נקמו בו השוטרים, כחלק משרשרת התנכלויות מתמשכת של המשטרה בו. כל זאת, מבלי לציין כמובן את מהלך חייו הפוגעני בציבור.
מדובר אחרי הכל, במי שהוא מטרד חברתי פלילי. לחובתו של הפושע בן ה- 55, קיים "עבר פלילי מכביד", כדברי בית המשפט. מדובר ברשימה ארוכה של עשרות הרשעות קודמות בעבירות של גניבה, מירמה וזיוף.
ביום ראשון השבוע (1.3.2020), קיבלו במוקד 100 על אירוע של פריצה לדירה. השוטרים הגיעו למקום ופגשו בגנב כשבידיו כלים סניטרים של הדירה. הגנב שכנע את השוטרים שאף המתינו וביצעו "בדיקות", כי הוא בעל הדירה ומדובר בטעות, אז הם עזבו את המקום. לטענתו של הגנב, זאת לא לפני שהם סייעו לו בנשיאת החפצים שהוא גנב מהדירה.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
תלונה שהתקבלה בתחנת לב הבירה יום לאחר מכן מצידה של בעלת הדירה עולה, כי הגנב הוותיק הזה,המוכר היטב למשטרה, בעצם פרץ לדירה ממנה הוא פונה בעבר באמצעות צווי בית משפט ובסיוע הוצאה לפועל. לטענת השוטרים, בביקורם בדירה לאחר מכן, הם גילו כי חלון השירותים השבור, דבר המעיד על דרך כניסתו לדירה. זאת מאחר שבחקירתו, הוא לא הסכים לתת הסבר כיצד הוא נכנס לדירה.
אתמול בצהריים הגיע הגנב אל המשטרה בעניין תיק אחר שלו, ועל רקע תלונת בעלת הדירה מהבוקר, השוטרים עצרו אותו במקום. "החליטו לעצור אותי בתוך התחנה מ-12 בצהריים עד 12 בלילה הייתי שם אזוק". הגנב גם התנצל בפני השופט ביאלין, על כך שדקות ספורות קודם לכן הוא ביקש להיות מובא בפני שופט אחר. "אין לי משהו חלילה עם כבודו. הם לקחו אותי אליך בכוונה. הייתי אצל השופט סילברמן אתמול באולם לפני המעצר בתחנה בצהריים", סיפר הגנב על שיגרת יומו מאולם לאולם.
הגנב מספר כי גם לפני שבוע הותקף על ידי בלשי ימ"ר בגבעה הצרפתית בבעיטות ומכות, וכשניגש למשטרה לדרוש את פרטיהם לתלונה למח"ש, הם השתילו עליו טלפון, שהם טוענים שהוא גנב.
המשטרה מצידה התייחסה לכך וטענה כי יש ברשותה סרטון העשוי לקשור אותו לגניבת טלפון ב'מרכז כלל' מלפני כשבוע, וגם על זה הוא היה דרוש להם לחקירה, אבל הם "לא מצאו" אותו מאז שהוגשה התלונה על כך.
עם כל תסבוכת "היחסים המורכבים" של משטרת ירושלים עם הגנב המוכר הזה שלהם, שעוד טען בבית המשפט כי "הסיפור הזה כבר מסכן את הבריאות שלי", האריך השופט את מעצרו בחמישה ימים.