המטבח הביתי הפך מזמן לאחד המוקדים המעניינים ביותר בבית ואינו משמש רק לבישול ואפייה.
2 צפייה בגלריה
עיצוב מטבח נעים ופרקטי
עיצוב מטבח נעים ופרקטי
עיצוב מטבח נעים ופרקטי
(עיצוב: יעל מנשה צילום: WeSnapp)
סביב האי או שולחן האוכל המרכזי, אם זה על כוס קפה או על צלחת שניצלים שרק יצאו מהטיגון (או מהאייר פריי לחובבי הבריאות), מתקיימים המפגשים הכי חשובים, השיחות הכי מעניינות וכמובן הארוחות הכי טעימות.
קראו גם:
לכן, חשוב להשקיע מחשבה בתכנון המטבח החדש כדי שהחדר הכי שווה בבית יהיה פרקטי למי שאחראי על הזנת המשפחה וגם כיפי לכל השאר.
רצוי מול מצוי
נתחו מהם הצרכים שלכם בהתאם לאורח החיים בבית ורק אחר כך תכננו את המטבח. בדקו האם יש צורך במשטחי עבודה רחבים, כמה מקום לאחסון אתם צריכים והאם אתם מתכננים לשבת סביב השולחן במטבח או שהארוחות מתקיימות סביב פינת האוכל.
ככל שהבירור יהיה מעמיק יותר, כך המטבח יהיה מדויק יותר עבורכם.
2 צפייה בגלריה
הפרקטיות במקום הראשון
הפרקטיות במקום הראשון
הפרקטיות במקום הראשון
(עיצוב: יעל מנשה צילום: WeSnapp)
השילוש הקדוש
מקמו את שלוש הפונקציות העיקריות והכי שימושיות במטבח - המקרר, הכיור והכיריים קרובים ככל האפשר כדי ליצור רצף פעולות: להוציא חומרי גלם מהמקרר, לשטוף בקלות בכיור ולהגיע בזריזות לכיריים. נגישות בין האלמנטים תקל על העבודה ותהיה נוחה.
תוכנית החלוקה
חלקו את החלל לאזורי עבודה על מנת לשמור על סדר הגיוני. לדוגמה, אזור הבישול יכלול את הכיריים, מתחתיהם מקמו את מגירת הסירים, בסמוך שימו את מדף התבלינים ואת סכיני החיתוך.
תמיד צריך עוד מקום. נצלו כל ס"מ פנוי לטובת אחסון. מדדו את גובה המערבל, מעבד המזון ואפילו את קופסאות הדגנים ובהתאם תקבעו את גובה המדפים והמגירות. תכננו את גובה הארונות העליונים עד לגובה התקרה. כך תרוויחו גם שטחי אחסון נוספים וגם מראה נקי.
תנו קצת ספייס
דאגו להשאיר משטחי עבודה בגודל של לפחות 40 ס"מ לצד הכיור, הכיריים, התנור והמקרר. כך תוכלו להניח תבניות חמות שיצאו מהתנור, לייבש את הכלים על מתקן ייעודי ולהניח את המצרכים שהוצאתם מהמקרר כהכנה לבישול.
שמרו על מרווח של לפחות 110 ס"מ מארונות המטבח כך שתוכלו לפתוח את הדלתות בנוחות מבלי להיתקל באלמנטים נוספים בחלל.
להאיר מקומות חשוכים
האירו את המטבח בתאורה המפזרת את האור באופן שווה בכל המטבח, מבלי להזניח "חלקים מתים". הוסיפו תאורה מעל משטחי העבודה הממוקמים מתחת לארונות העליונים, בתוך ארונות עמוקים (כמו המזווה) ותאורה עיצובית בארונות בר או ארונות לאחסון כלים נאים.
אל תשכחו להוסיף תאורה חמה מעל האי או דלפק המטבח שיתרמו לאווירה.
אחרי שתכננתם את חלוקת החלל לפי הצרכים של המשפחה, אפשר להתחיל עם מלאכת העיצוב ולבחור את הארונות ואת שאר הרהיטים שישאירו את החותם שלכם על המטבח. אבל סבלנות, גם רומא לא נבנתה ביום אחד. המשך יבוא בשבוע הבא.
הכותבת היא מעצבת פנים והום סטייליסטית, מומחית בשדרוג דירות קבלן והתאמתן לצרכי הלקוח.