"לא לחינם קוראים לי לביאה", אומרת אשת הנדל"ן ומעצבת הפנים עדי קריאף, "לביאה נלחמת, ושורדת מול כל הקשיים היא יודעת לעמוד על שלה, מגנה בקנאות על ילדיה ואין מי שיכול לעמוד מולה, גם לא אריות". המטאפורה הלקוחה מעולם הסוואנות האכזרי באפריקה "מתלבש" בול על עדי, היא גידלה את ילדיה ברוב השנים לבד, ידעה עליות ומורדות בחי הזוגיות, ובמקביל בנתה את הקריירה שלה והפכה לאחת מנשות הנדל"ן המובילות בשרון וכמעצבת פנים ייחודית.
1 צפייה בגלריה
עדי קריאף
עדי קריאף
עדי קריאף
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מירי'ס)
ואם כל זה לא מספיק, אז בגיל 48, עם בן בשם בר (28 ) שהינו סרן בחיל האוויר, בן נוסף (26) בשם בן שלו שני עסקי מזון משגשגים ובת (19) ליאן חיילת, כאמא גאה, היא ישובה מול חלון ביתה המשקיף על הים הטורקיז עמוק של נתניה ומצהירה: "הגשמתי את כל חלומותיי, עכשיו תורם של הילדים".
והאמינו לה שהיא יודעת מהם חלומות, וכמה קשה מאוד להשיג אותם: "כל חיי מה שרציתי השגתי, היום זה נשמע קל מאוד לומר, אבל כדי להגיע לזה עבדתי קשה מאוד מאוד, התמודדתי עם משברים לא פשוטים, גם בזוגיות, גם עם גידול הילדים וגם עם פרנסה. ואני רוצה לומר ולמעשה להעביר מסר לכל הנשים שקוראות את הכתבה: אתן יכולות לעשות כל מה שאתן רוצות. אתן יכולות להגשים את כל חלומכן, אם רק תרצו מספיק, זה אפשרי זה בידיים שלכן".
מסלול חייה של עדי היה די סטנדרטי בתחילה: היא נולדה בנתניה כבת הקטנה לשישה אחים ואחיות, "למעשה, אני חושבת", נזכרת עדי, "שתמיד הייתי שונה קצת. עוד בילדות הצבתי לעצמי מטרות והגשמתי אותן תמיד לבד מילדות. אפילו כנערה עבדתי בנוסף ללימודים בבית ספר , קונה לעצמי מה שרוצה, לא מבקשת מההורים כלום, גם בתחילה הלכתי במסגרת נקרא לה הסטנדרטית. חתונה ילדים שגידלתי בבית, לא חשבתי אז על קריירה, זאת למרות שהייתי 'פלפלית' מקטנות. אחרי הגירושים, הילדים גדלו מעט ויצאתי לעבוד, ניהלתי כעשר שנים משרד עורכי דין גדול ובמסגרת עבודתי נחשפתי כמובן לכל הליכי הנדל"ן הסבוכים והביורקרטיים.
"יום אחד, במהלך שנים אלו, חבר ביקש ממני עזרה וסיוע במסדרונות העירייה ונענתי לבקשות שלו, זיהיתי את הביקוש ולמדתי "יזמות עסקית בנדלן" וככה פרצתי לשוק, עם הזמן לשמחתי הצלחתי לקנות גם בית בכוחות עצמי, המשכתי בלימודי ״פיקוח בנייה״ , עיצוב ואדריכלות פנים ״וגם עוזרת בטיחות בבנייה .
"עם השנים , ניהלתי גם פרוייקטים, כך שיוצא שאני מתכננת ומפקחת על העבודה. כמו כן, יש לי צוותים לעבודות בפועל לביצוע נכנסתי 'לעומק' מה שנקרא של עולם הבניה, התפתחתי עם ידע נרחב ובצורה מרשימה, והרבה בגלל היכולות שלי ובעיקר האמונה בעצמי".
במקביל, בשנה האחרונה היא חוותה גם משבר בזוגיות, איבדה בפתאומיות את אביה והבינה שאם היא תתן למשברים לחדור לתוך הקריירה שלה - היא תאבד את שניהם: "כל מה שעשיתי בימי חיי היה לבד, בעשר אצבעות תמיד האמנתי בעצמי וכך הכול הלך כמו שצריך. כך גם חנכתי את ילדיי, אין מה שיעצור לא אותי ולשמחתי גם לא אותם. התחלתי, כמו בילדותי להציב לי מטרות יעד, אמא שלי היקרה תמיד הייתה שם לתמוך בי גם אם טעיתי בדרך, וכך גם אני היום לילדיי.
"סימנתי לי מטרות והגשמתי אותן אחת אחת. המטרה האחרונה שלי הייתה לגור מול הים בנתניה. אומנם יש לי בית שנמצא ליד שדות וירוק אבל אחרי הפרידה מההאקס והקורונה החלטתי לגור מול הים, כי זה תמיד היה החלום שלי, אמרו לי שיש רוחות שם בחורף, אבל מזה משנה, כל בוקר אני פוקחת עיניים ונושמת, בשקיעה שותה לי כוס יין וחיה את החלום שלי", היא צוחקת.
עוד מטרה שאותה הציבה הייתה להיות מעצבת פנים, היא סיימה את הלימודים והפרויקטים החלו להגיע, אחד מהם, אפילו הפך למלון בוטיק בתל אביב.
"נגדיר את זה ככה", היא מסבירה, "אם הבניה זה עולם החומר, אז מבחינתי עיצוב הפנים זה עולם הרוח. ואני מאוד מתחברת לקטע היצירתי הזה. לראות איך אני רואה בחזון שלי לא רק את המעטפת אלא גם יוצקת לה תוכן בית מאושר לאנשים , זה מאוד מספק לראות בית שעיצבת את כל המכלול בו - זו יצירה שלמה שמתאימה בדיוק לאותם אנשים, שבה את נותנת מעצמך בהאם למה שמבקשים הלקוחות, ומתאימה להם בית למידותיהם המדויקות. זה להכיר מה הנפש של הלקוחות שמולי מרגישה. אני לא סתם מעצבת, אני מעצבת אחרת. יש כאן אלמנט פסיכולוגי מאוד מודגש, ואני די מתחברת אליו".
למרות שעיצבה כבר עשרות עסקים ובתים, מהם של עשירים וגם כאלו שהפרוטה לא מצויה בכיסם ("כל תקציב מבחינתי הוא שווה ערך ואני עושה איתו את המקסימום ומעבר") היא לא אוספת באמוק כל פרויקט עיצוב שנקרה בדרכה: "מספיק לי כמה פרויקטים בשנה וזהו, בשבילי לעשות את הלקוחות שבחרו בי מאושרים זה אושר עילאי גדול משלהם".
עם הצלחותיה בקריירה עדי מבקשת שוב ושוב להעביר את המסר שבעקבותיו התראיינה: "זה מה שחשוב לי יותר מכל", היא אומרת, "אני רוצה שנשים ידעו שיש בכוחן תמיד לקום על הרגליים לא משנה מה קורה. למי אין משברים? אבל אנחנו הנשים יכולות לצאת מזה חזקות וגדולות מהחיים, וגם כאלו שמגשימות את כל חלומותיהן אנחנו לביאות".
פרטי התקשרות
נייד: 0504-221110