תושב נתניה, שנפל סמוך לביתו לאחר שנתקל במשלוח שהונח במקום, יפוצה על ידי חברת "קימברלי ישראל".
בתביעה שהגיש התושב, באמצעות עורכת הדין שרון אילון, הוא טען כי בשנת 2017 יצא מביתו בדרכו אל ארון החשמל. אלא שאז נתקל בארגז שנשלח אל ביתו על ידי החברה. בעקבות הנפילה הוא נחבל בידו ושבר את כתפו. לטענתו, בעקבות הפציעה נזקק לטיפולים רפואיים משקמים ולסיוע מוגבר.
התושב הוסיף וטען, כי החברה לא נהגה בזהירות סבירה כאשר הניחה את הארגז במיקום שהיה מכשול של ממש, וכי בקלות ניתן היה למנוע את התאונה, באמצעות הנחת הארגז בצד הדלת ולא מול פתח הדלת. התובע ייחס לחברת "קימברלי ישראל" רשלנות שנבעה בין היתר מכך שהחברה לא הדריכה את שליחיה באשר למיקום הבטוח להנחת הארגז, ולא הנחתה אותם להימנע מסיכונים מעין אלה.
עו"ד שרון אילון: "שליחים נוהגים להניח ארגזים בחדרי מדרגות, בלי להבין את הסיכון בכך. השליח יצטרך לתאם את קבלת המשלוח עם בעל הבית"
לאחר שהחברה הכחישה את הטענות המיוחסות לה, בתחילת החודש הושג הסכם פשרה בין הצדדים, ובו נקבע, כי הנתבעת תשלם לתובע פיצויים על סך 280,000 שקל.
"הפיצוי שולם לתובע בהמלצת בית המשפט, שהשתכנע כי יש להציב סטנדרט חדש לשליחים במדינת ישראל", אומרת עו"ד אילון, שייצגה את התובע. "שליחים נוהגים להניח ארגזים בחדרי מדרגות או במפתני דלת, בלי להבין את הסיכון שהם מייצרים, שכן על המעברים בחללי המדרגות להישאר פתוחים ונקיים ממפגעים. בית המשפט הכתיב למעשה את החובה לשמור על חלל המדרגות נקי, והשליח יצטרך מעתה לתאם את קבלת המשלוח עם בעל הבית, ולא להניח ארגז וללכת".
פורסם לראשונה: 14:14, 17.02.20